“The Challenges of Transatlantic Sound Art” – Symposium and concerts at The City University of New York Graduate Center

March 16, 2017, 6 p.m.
CUNY The Graduate Center’s Proshansky Auditorium
365 5th Ave, New York, NY, USA
Free admission

Symposium and presentations

“Spanish Cultural Policy on Music Innovations”
Ferrer-Molina, president of AMEE

“Percussion, Computers, Western Music, and the composition of ‘O1C’ for percussion and electronics”
Jaime E. Oliver, NYU Waverly Labs for Music & Computing

Introduced by Antoni Pizà, director of Foundation for Iberian Music, and Douglas E. Geers, co-director of Brooklyn College’s Center for Computer Music.

Acousmatic pieces program (excerpts)

“Formants B”, 2005
Albert Llanas

“Sorrowful Mysteries: The Agony of Jesus in the Garden of Stock-Market Turbulence”, 2016
Miguel Molina

“Sound miniatures”, 2016
Inmaculada Cárdenas

Concert for percussion, sound objects & electronics

“Món per Pau”, 2017, world premiere
Mercè Capdevila

“4 Temperamentos.zip”, 2017, world premiere
Diana Pérez Custodio & Reyes Oteo

“Yourself”, 2017, world premiere
Pau Vila Caballer

“Temazcal”, 1984
Javier Álvarez

Pau Vila Caballer – Percussion, sound objects & electronics

Tape & electronic music concert

“Samples from Richard Garet in frequency order”, 2017, world premiere
Víctor Aguado Machuca

Organized by Foundation for Iberian Music and Spanish Association for Electroacoustic Music and Sound Art (AMEE), in collaboration with PICE Acción Cultural Española, Acción y Promoción cultural and INAEM, Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

/

“Los desafíos del arte sonoro transatlántico” – Simposio y conciertos en el Graduate Center The City University of New York

16 marzo 2017, 18 h
The Graduate Center, CUNY, Auditorio Proshansky
5ª Av., 365, Nueva York, NY, EE. UU.
Entrada libre

Simposio y presentaciones

“Política cultural española sobre innovaciones musicales”
Ferrer-Molina, presidente de la AMEE

“Percusión, ordenadores, música clásica, y la composición ‘O1C’ para percusión y electrónica”
Jaime E. Oliver, NYU Waverly Labs for Music & Computing

Presentado por Antoni Pizà, director de Foundation for Iberian Music, y Douglas E. Geers, co-director del Brooklyn College’s Center for Computer Music.

Programa de obras acusmáticas (extractos)

“Formants B”, 2005
Albert Llanas

“Sorrowful Mysteries: The Agony of Jesus in the Garden of Stock-Market Turbulence”, 2016
Miguel Molina

“Sound miniatures”, 2016
Inmaculada Cárdenas

Concierto para percusión, objetos sonoros y electrónica

“Món per Pau”, 2017, estreno absoluto
Mercè Capdevila

“4 Temperamentos.zip”, 2017, estreno absoluto
Diana Pérez Custodio & Reyes Oteo

“Yourself”, 2017, estreno absoluto
Pau Vila Caballer

“Temazcal”, 1984
Javier Álvarez

Pau Vila Caballer (percusión, objetos sonoros y electrónica)

Concierto de música electrónica para cinta

“Samples from Richard Garet in frequency order”, 2017, estreno absoluto
Víctor Aguado Machuca

Organizado por Foundation for Iberian Music y la Asociación de Música Electroacústica y Arte Sonoro de España (AMEE), en colaboración con Acción Cultural Española, Acción y Promoción cultural y el INAEM, Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.